Donderdag - 25 Juni 2026 /

Bitcoin gebruikt al meer dan 50 procent groene energie. Gaat Tesla de betalingen hervatten

Een van de invloedrijkste Chinese miners beweert dat Bitcoin mining al voor het grootste deel groen is

Jiang Zhuoer, CEO van mining pool BTC.TOP, heeft in een tweet laten weten dat het gebruik van schone energie door Bitcoin miners nu al meer dan 50 procent bedraagt.

Zhuoer beweert dat mining in Xinjiang, Qinghai en Binnen-Mongolië zijn gesloten vanwege het voortdurende harde optreden van de regering tegen de industrie.

Alleen waterkrachtcentrales in Sichuan zijn er tot nu toe in geslaagd om ongedeerd te blijven, aldus de gerenommeerde miner.

Zoals gemeld, tweette Tesla CEO Elon Musk onlangs dat het toonaangevende e-autobedrijf weer Bitcoin betalingen gaat accepteren als miners de drempel van 50 procent zouden halen.

Het is echter onduidelijk welke gegevensbron Tesla zal gebruiken om de groenheid van Bitcoin te verifiëren.

Misschien ook interessant?

Crypto update: prijs Bitcoin boven $ 40.000,-. Strijd ETH en ADA

Inmiddels is de Europese handelsdag voorbij. Voor ons een mooi moment om de actuele prijs van de Bitcoin en de prijzen van top 25 cryptomunten te bekijken. Waarom breekt de Bitcoin weer door $ 40.000,-? […]

Lees meer

Tesla krikt winst flink op met verkoop van bitcoin

Tesla heeft het afgelopen kwartaal 10 procent van haar bitcoin verkocht en heeft daarmee de kwartaalcijfers flink opgekrikt. Volgens topman Elon Musk is de verkoop bedoeld om te laten zien dat bitcoin een serieus alternatief […]

Lees meer

Miljardair die grote fan van cryptomunten is waarschuwt voor rally van dogecoin: nog ‘gekker’ dan Gamestop

Miljardair en cryptobelegger Mike Novogratz noemt de ongekende koersrally van de dogecoin nog “gekker” dan de manie rond het aandeel GameStop. De cryptomunt dogecoin is de afgelopen weken meer dan zes keer zoveel waard geworden en behoort […]

Lees meer